FAQ – Svar på vanliga frågor

Var hittar jag fysiskt produkterna från PHYTOMER?
Produkterna från PHYTOMER distribueras på span och hudvårdsssalonger. 

Testas produkterna från PHYTOMER på djur?
I enlighet med de regler som gäller inom Europeiska unionen utför vi inga djurförsök.

Går det bra att använda produkterna från PHYTOMER i samband med graviditet?
De flesta av våra produkter är inte kontraindicerade för användning under graviditet. Graviditet är dock ett mycket speciellt kroppstillstånd och vi råder dig att fråga en läkare om användning eller applicering av skönhetsprodukter.

Hur får jag information om ingredienserna?
Alla ingredienser anges på märkningen (ingrediensförteckning) som du hittar på var och en av våra produkter samt på respektive produktsida på denna hemsida. Vi står naturligtvis till ditt förfogande om du önskar mer information.

Var tillverkas era produkter?
PHYTOMER är ett företag beläget i Bretagne, Frankrike, och alla våra produkter tillverkas vid vårt laboratorium i Mont-Saint-Michel-bukten. Vi kontrollerar alla delar av tillverkningsprocessen och prioriterar miljövänliga metoder i varje etapp.

Måste jag skapa ett konto för att kunna beställa online?
Vi rekommenderar att du skapar ett konto eftersom du därigenom kan registrera dina personuppgifter och på så sätt spara tid vid nästa beställning. Du får även tillgång till dina egna sidor, där du kan följa dina beställningar och ändra din personliga information. Du kan välja ”Snabbeställning”, som inte kräver att du skapar något PHYTOMER-konto, men då kommer du att behöva fylla i din personliga information en andra gång vid din nästa beställning.

Vad används mina personuppgifter för?
Dina personuppgifter är nödvändiga för behandling och leverans av beställningar samt fakturering. Dessa uppgifter är strängt konfidentiella. Vi vill att du skall känna dig trygg när du använder vår webshop/hemsida. Vi sparar inte personuppgifter eller vidarebefordrar personuppgifter till tredje part. Detta innebär att dina uppgifter inte kommer att användas utanför vårt företags verksamhet, allt enligt PuL (Personuppgiftslagen). Information som lämnas till oss finns endast tillgänglig för anställda som handhar denna information för att upprätthålla kundrelationerna.

Vi sparar följande persondata om våra kunder vid beställning:
E-post, Personnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.
Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter.

Jag har tappat bort mitt lösenord:
Om du har glömt ditt lösenord kan du skapa ett nytt automatiskt:
- Gå till inloggningssidan och klicka på ”Glömt lösenordet”.
- Skriv in din e-postadress.
- Klicka på ”Återställ”.
- Då får du ett första e-postmeddelande med ämnet ”[PHYTOMER] Bekräftelse av lösenordsbegäran”! Tänk på att titta i skräppostmappen om du inte får e-postmeddelandet.
- Klicka på länken längst ned i det här e-postmeddelandet.
- Du får sedan ett andra e-postmeddelande med ämnet ”[PHYTOMER] Ditt nya lösenord”. Tänk på att titta i skräppostmappen om du inte får e-postmeddelandet.
- Det här e-postmeddelandet innehåller det nya lösenordet (för att undvika fel i det tillfälliga lösenordet rekommenderar vi att du kopierar/klistrar in det).

Går det att beställa från utlandet?
Vår försäljning av produkter sker endast inom Sverige. 

Vad blir fraktkostnaden?
Frakten är gratis inom Sverige.

Är betalningen säker?
Onlinebetalningen är fullkomligt säker och genomförs med garanterad konfidentialitet. Banktransaktionen genomförs direkt mellan dig och vår betalningspartner: bnpparibas. Bankuppgifterna överförs aldrig via PHYTOMER-webbplatsen. 

Hur följer jag min beställning?
Du kan när som helst följa beställningens status och ladda ned din faktura på dina sidor, i avdelningen DIN BESTÄLLNINGSHISTORIK. Om du inte har skapat något konto kan du klicka på länken ”Gästspårning”, som har skickats till din e-postadress för orderbekräftelse.

Hur lång är leveranstiden?
Inom i genomsnitt 3 till 5 arbetsdagar efter att beställningen har bekräftats. Leveranstiden kan variera beroende på ditt geografiska område. 

Min beställning är felaktig/ofullständig.
Eventuella problem med leveransen ska meddelas via e-post till ”info@landstromcarebeauty.se” eller per telefon på +46 31 451410 inom 14 dagar efter leveransdatumet. Om någon produkt saknas kommer den att vidaresändas eller ersättas efter en tidsfrist för utredning hos transportören.

Hur gör jag för att returnera en produkt?
Du har 14 arbetsdagar på dig efter din beställning att på egen bekostnad returnera eventuella produkter som du inte är nöjd med och att häva din beställning. Produkterna ska returneras i originalförpackning och i ursprungligt skick, oöppnade och åtföljda av den korrekt ifyllda följesedeln till följande adress: Landström Care & Beauty AB, Sisjö Kullegata 8, 436 32 Askim Vi kommer att återbetala beloppen motsvarande produkterna och de ursprungliga leveranskostnaderna inom högst 30 dagar. 

Jag önskar komma i kontakt med någon.
Har du inte hittat den information du söker? Vi finns här för att svara på dina frågor.
Via telefon på +46 31 451410
Via e-post, genom att fylla i vårt kontaktformulär.